Voor (blijvend) succes op de Duitse markt heb je 2 dingen nodig: een kraakheldere visie en een organisatie die Duitsland-proof is. Wij helpen je met beide. Maak een vrijblijvende afspraak:
Neem contact op
Ga jij nog de weg op zonder navigatie, als je niet precies de weg weet? Niet als je gericht op je doel af wilt, toch?
Zo is het ook met ondernemen in Duitsland: zonder routeplanner ben je stuurloos. De kans is groot dat je niet uitkomt waar je heen wilt.
Jouw routeplanner voor succes in Duitsland is: een concrete visie. Zorg dat je glashelder voor ogen hebt wat je wilt bereiken, hoe je daar wilt komen en wat je daarvoor nodig hebt.
• Welke markt je gaat benaderen, met welke producten
• Welke verwachtingen je hebt en of die realistisch zijn
• Wat je tijdslijn is en hoe haalbaar die is
• Wat er binnen en buiten de organisatie nodig is om je visie te verwerkelijken
Een visie is uiteindelijk de basis voor een complete strategie voor jouw zakelijk succes in Duitsland. En wij helpen je die te bepalen:
Met “Op koers in Duitsland” ontwikkelen we in een aantal strategische sessies jouw visie; jouw routekaart voor de beste weg naar “Erfolg in Deutschland”.
Tijdens de sessie kijken we onder andere naar: je waarden, je doelen, je competenties, je onderscheidend vermogen, je propositie en de toepasbaarheid hiervan op de Duitse markt.
Zo komen we tot een visie die de gehele organisatie representeert en verbindt. Deze visie vertalen we vervolgens naar een strategie. Een strategie met een concrete blueprint om met jouw bedrijf business te genereren in Duitsland.
Zijn jij en je medewerkers niet goed voorbereid op zakendoen met Duitsers? Dan worden de (cultuur)verschillen tussen Nederlanders en onze oosterburen (soms pijnlijk) zichtbaar. In het gunstigste geval leidt dit tot frustraties. In het slechtste geval tot gemiste kansen of onenigheid.
Zorg dat je deze problemen voorkomt of er op anticipeert: maak je organisatie Duitsland-proof. Zodat je medewerkers straks in alle opzichten trefzeker communiceren en omgaan met Duitsers.
• Wat elke afdeling nodig heeft om goed voorbereid te zijn
• Of de verwachtingen bij iedereen helder en realistisch zijn
• Of er genoeg mensen Duits spreken
Pas dan weet je wat je concreet moet doen om je organisatie klaar te stomen om de Duitse markt te veroveren. Wij helpen je hierbij. Hoe? Met onze eigen analysetool:
Het GEM is een analysemethode waarmee we na twee dagen een concreet plan presenteren om jouw organisatie volledig Duitsland-proof te maken. We kijken op verschillende niveaus (van concept tot uitvoering en van praktische zaken tot strategie) naar jouw organisatie:
Dag 1:
We houden interactieve workshops met alle relevante stakeholders. Zo brengen we in kaart op welk ‘niveau’ van het GEM jouw organisatie zich bevindt (zie het model hieronder). Alle resultaten van de workshops werken we uit. Die vertalen we vervolgens in de dagen die volgen naar een concreet plan, op maat voor jouw organisatie.
Dag 2:
We presenteren het plan. Geen papieren tijger of droge projectplannen, maar een overzichtelijke en concrete aanpak. Dit is jouw stappenplan om je organisatie klaar te stomen voor de Duitse markt. Wil je de uitvoering aan ons overlaten? Of een deel ervan? Of wil je dat we je vanaf de zijlijn ondersteunen? Het kan allemaal; jij bepaalt.
Wil je die zin met overtuiging uitspreken? Laat ons je dan helpen jouw strategie uit te stippelen. Daarna zetten jij en je medewerkers vol zelfvertrouwen die belangrijke stap over de Grenz.